sâmbătă, 10 octombrie 2009

MELCI CU NUCA SI STAFIDE

Pt. aceasta reteta m-am inspirat de la Hermine, cu mici modificari :).
Iti multumesc, sunt deliciosi :).
Ingrediente:
***pt. aluat: 600 gr. faina, 2 lingurite de zahar, 400 ml. lapte, 60 gr. ulei, 30 gr. drojdie, 1 lingurita de sare si 2 oua.
***pt. umplutura: 200 gr. unt, nuca si faina (cum doreste fiecare :) ), stafide.
***pt. uns: 1 ou.
***pt. sirop: 100 ml. de apa, 150 gr. de zahar si esenta de rom.

Mod de preparare:
Se face maiaua din drojdie, zahar, lapte caldut si faina. Se omogenizeaza bine si se lasa 10 minute la dospit intr-un loc cald.

Dupa care se toarna maiaua peste restul de ingrediente si se face un aluat.

Se lasa sa dospeasca intr-un loc cald 45 de minute.

Aluatul se imparte in doua parti si se intind 2 foi.

Se unge prima data cu unt,

apoi se presara nuca,

zahar,

si stafide inmuiate in lapte.

Se ruleza aluatul in forma de sul,

dupa care se taie in bucati de 2 cm.

Se azeaza in tava tapetata cu hartie de copt, cu distanta intre ele.

Se ung cu oul batut si se lasa la dospit 30 de minute.

Dupa care se coc la foc potrivit 25-30 de minute.
Cu 10 minute de a fi scoase de la cuptor, trebuie insiropate cu siropul facut din apa, zahar si esenta de rom care a fost fiert.

Si se introduc din nou la cuptor.

5 comentarii:

bucatariadenysei spunea...

super faine

CamiWitt spunea...

Deliciosi pt. cei mari si cei mici. o duminica placuta! Cami

Hermine-Olvia spunea...

Ti-au iesit foarte bine. Ma bucur ca v-au placut!

Anonim spunea...

Buna
Am gasit intamplator reteta ta si mi se pare fantastica. Dar am o intrebare. Se foloseste un pachet de unt, inseamna ca fiecare foaie ai uns-o cu jumatate de pachet de unt? Nu e mult? Merci pentru raspuns.

diviana spunea...

Multumesc, :) reteta este luata de la "Hermine", nu este a mea, dar cum spuneai e "fantastica". Si noua ne-a placut si nu mi s-a parut untul (200 gr.)a fi prea mult. Am facut exact cum am scris. Numai bine :)