miercuri, 23 aprilie 2008

PUI PE STICLA


Ingrediente : Un pui intreg ( aprox. 1 kg ), untura ( margarina sau ulei), vegeta, piper, sau alte condimente, boia rosie,apa si bere.

Modul de preparare
Puiul se spala bine, se unge cu untura ( margarina sau ulei) si boia, se condimenteaza cu sare, piper s-au alte condimente ( atat in interior cat si in exterior ).
Separat, se umple o sticla de 0.500 l cu apa rece
Puiul se introduce pe sticla, sticla urmand sa stea in picioare in tava, unde se pune 1/2 l apa.
Se da la foc mic, avand grija cand se introduce tava cu sticla plina cu apa si pe care este puiul sa incapa in cuptor
Se da la cuptor aproximativ 2 ore (se poate lasa puiul mai mult pentru a se rumeni).
Nu se deschide 30 de min cuptorul.
Dupa 30 de minute se incepe ungerea puiului cu zeama care s-a adunat in tava
Pe final, cand puiul este gata - se incepe ungerea cu ulieul din tava sau bere astfel incat friptura sa capete o crusta frumoasa
Cand este gata, se scoate tava si se impinge puiul de jos in sus pentru a fi scos de pe sticla.
Se poate servi cu cartofi preparati in diferite feluri ( naturi, pai,etc ), si cu muraturi. POFTA BUNA!

3 comentarii:

Miau Miau spunea...

Imi place mult blogul,astept cu nerabdare noi retete,eu am gatit friptura de curcan de Paste si mi-a iesit buna avand in vedere ca gatesc pt prima oara asa ceva...ouale sunt super frumoase,felicitari!

Anonim spunea...

Si eu fac des pui pe sticla , dar nu l-am facut niciodata cu ...bere !!!
Are crusta mai faina asa ???
Sidy-www.gustos.ro/forum

diviana spunea...

Bine ai venit Sidy, da intr-adevar puiul stropit cu bere capata o crusta frumoasa.
Te mai astept.