vineri, 21 noiembrie 2008

SALATA DE BOEUF

Ingrediente: morcov, patrunjel radacina, pastarnac radacina, mazare, cartofi, castraveti murati, piept de pui, ulei, galbenus de ou, mustar, sare, piper
Mod de preparare:
Zarzavaturile se curata, se spala si se pun la fiert in apa cu sare impreuna cu pieptul de pui spalat.
Mazarea daca este proaspata se fierbe, iar daca este din conserva nu este necesar. (de aceasta data nu am pus :) merge si fara).
Castraveti murati se taie cubulete mici, mici... si se pun la scurs.
Dupa ce sa fiert carnea si zarzavaturile se taie si ele cubulete mici.

Se face maioneza din galbenusul crud amestecat cu mustar si ulei, dupa care se toarna peste zarzavaturile taiate, se adauga castraveti, se condimenteaza cu sare si piper si se decoreaza dupa preferinta.
De stiut: -de post maioneza se poate face numai cu mustar si ulei.
Pofta buna!

3 comentarii:

Anonim spunea...

"boeuf" inseamna vaca in franceza, deci ce catuta puiul in reteta asta. Eu o fac cu carne de vaca, deci veritablita salata de boeuf

diviana spunea...

Draga ANONIM,
pana in acest moment nu m-am gandit niciodata ce inseamna cuvantul "boeuf" si nici franceza nu stiu :), dar am verificat.
Cuvantul: "boeuf" inseamna "carne de vaca" iar, "vache" inseamna "vaca".
Iar aceasta salata o fac cu ce carne am (vita, pasare, porc,) imi place oricum, iti recomand sa incerci.
Poate trebuia sa fi trecut "Salata de volaille" si era mai corect :) mea culpa :)
O saptamana frumoasa

cherie spunea...

Sunt convinsa ca "divina gospodina" stie ce inseamna salata boeuf dar multa lume face "boeuf" cu "pasare".
Eu de obicei fac "salata boeuf" fara "boeuf", nu pun carne de loc. Asta se numeste "salata a la russe" dar eu prefer sa o numesc "salata beuf fara beuf"... E mai dragutz !