marți, 16 septembrie 2008

SARMALUTE IN FOI DE VARZA DULCE

Ingrediente: o varza proaspata, carne de porc, orez, bulion, rosie, condimente pentru sarmale, marar, ceapa, ulei, slanina afumata, apa.



Mod de preparare:
Varza se curata de cotor
si o oparim in apa cu sare.
Frunzele de varza se desprind pe masura ce se oparesc
si se scot din apa intr-un vas alaturat (pentru a nu se inmuia prea tare),
dupa care se taie de pe fata exterioara partea ingrosata de nervura si se taie frunza in patru
pentru a face sarmalute mici (ca la nunta :)) ).
Pentru umplutura,
ceapa se taie marunt si se caleste in ulei, dupa care se adauga cateva bucatele de slanina afumata,
orezul nefiert si se mai caleste un pic.
Se ia de pe foc si se amesteca cu carnea tocata
si se adauga condimentele pentru sarmale.
Intr-o cratita se face un pat de frunze din varza taiata, se pune cateva bucati de slanina,
peste care se cladesc sarmalutele.







Sarmalutele se acopera cu un strat
de frunze taiate marunt,
marar si o rosie.

Se adauga apa si se fierb inabusit la foc mic.








Cand sunt aproape gata se adauga bulionul.
Se i-au de pe foc....









si se pot servi fara................
.... sau cu smantana .............
Pofta buna!

4 comentarii:

Unknown spunea...

Diana, sarmalele tale arata perfect.
Sa vezi doar ce mi s-a intamplat mie, cand am vrut sa fac sarmale (vezi reteta de sarmale cu soia, de la mine).
Felicitari si pentru placinta cu mere, pe care trebuie s-o fac si eu.
Te pup, Diana

Anonim spunea...

eu am congelat varza, nu am fiert-o. ies sarmalute foarte gustoase

Anonim spunea...

eu nu am nevoie de retete pentru ca am in minte propria reteta de sarmale dar te felicit diana dupa cum se vad in imagine sarmalele par foarte bune si gustoase

mihaela spunea...

diana esti foarte isteata dupa cum vad ai reusit sa pregatesti niste sarmalute foarte deosebite si care arata asa de bine ca mi se face si pofte...miam!!!