luni, 27 aprilie 2009

PRAJITURA "TELEVIZOR"

Ingrediente:
***pentru foi: 250 gr. faina, 1 lingura cacaua, 1 ou intreg, 1 lingurita amoniac sau praf de copt, 100 gr. zahar, 1 lingura cu untura, un pahar cu lapte.
***pentru blat:5 oua, 5 linguri cu zahar, 1/2 praf de copt si 5 linguri cu faina.
***pentru crema: 500 gr. lapte, 4 linguri cu gris, 200 gr. unt, 250 gr. zahar pudra, si zeama de lamaie (optional)
***pentru glazura: 2 linguri cu apa, 4 linguri cu zahar, 1 lingura cu caua, 50 gr. unt (sau se poate folosi ciocolata menaj)

Mod de preparare:
-foi-*Se freaca faina cu untura, oul, cacaua, praful de copt sau amoniac si zaharul, dupa care se adauga latele caldut.
Se framanta si se imparte in doua parti egale si se intinde 2 foi care se coc pe dosul tavi, care este unsa cu untura.


-blat-* Galbenusurile se amesteca cu zaharul pana se topeste, apoi se adauga praful de copt si faina.Albusurile se bat spuma si se adauga in compozitia de mai sus. Se amesteca si se toarna in tava, apoi se introduce la cuptor.


-crema-*Laptele se fierbe impreuna cu grisul pana se ingroasa, dupa care se lasa sa se raceasca.
Untul cu zaharul se freaca binepana se face spuma, dupa care se adauga compozitia de mai sus amestecand bine. In crema se poate pune un pic de zeama de lamaie. (optional)
Aceasta crema se toarna o parte peste prima foaie, dupa care se pune blatul si se toarna a doua parte, apoi se pune cea de-a doua foaie.
-glazura-*Zaharul se amesteca bine cu cacaua, apoi se adauga apa si se lasa sa fiarba bine, dupa care se adauga untul si amestecam pana se ingroasa putin.
Se toarna peste prajitura dupa care se pune la rece.
(Eu am folosit de aceasta data ciocolata menaj)

9 comentarii:

Momo spunea...

minunat arata!

Vicky spunea...

Foarte apetisanta prajiturica ta, sunt sigura ca a fost si foarte buna.

Lissa spunea...

Diaviana ce bine arata "televizorul",suuper ..nu am mai facut-o de mult timp.De multe ori o face mama si e una dintre prajiturile ei preferate ca arata bine si e si buna.Te pup si o zi buna!

Lissa spunea...

Scuze Diviana ...am mai bagat un a la nume..

diviana spunea...

Multumesc Alison, Vicky, Lissa :)

adriana spunea...

uite ca am gasit si ce cautam...stiam eu ca la tine am vazut-o...multam fain

diviana spunea...

Adriana, cu multa placere :)

Anonim spunea...

Buna!
Arata delicios si nici nu este prea complicata! Multumesc frumos, cred ca o voi face pt piticii mei! Am o singura nelamurire: nu e insiropata deloc? Nici macar blatul?
Tantzi

diviana spunea...

Tantzi, eu nu insiropez deloc (foile sau blatul), se moaie de la crema suficient :)